fbpx
תפריט טלפון
cover
arrow
ליצירת קשר מהיר לחצו כאן

    פירוט פעילות יוצאים מהמסכים

    יוצאים מהמסכים- משחק, דיון וכיף- דף מידע

     

    יוצאים מהמסכים הינה פעילות קבוצתית חווייתית, המאפשרת להציף סוגיות תקשורת בקבוצה.

    מטרת הפעילות הינה הצפת סוגיות בתקשורת בין-אישית וקבוצתית באמצעות מתודות הלקוחות מעולם הפלאפונים. הפעילות עשויה במקצועיות ובכלים ויזואליים, במטרה ליצור חוויה המאפשרת עיבוד ודיון במסגרת הקבוצה ו/או הכיתה. הפעילות בנויה כך שניתן להתאים את רמת העומק/חוויה שלה לקבוצה, לפי הצרכים המוגדרים מראש.

     

    מהלך הפעילות והסוגיות שצפות בעקבותיה:

    פתיחה (10 דקות)- המדריך ייתן פתיחה לכיתה, יגדיר נהלים, יכיר את הקבוצה ויסביר להם את המתרחש.

    המדריך יעבור עם הקבוצה בין תחנות פעילות שונות, בסדר משתנה ובהתאם לזמנים:

    1. תחנת ווטסאפ– תחנה במסגרתה התלמידים יגיבו למשפטים שיונחו על הרצפה באמצעות אימוג'ים ולאחר מכן באמצעות כתיבה. הם יחוו את הפער וידברו עליו. האם התקשורת שלנו הפכה לקצרה ומהירה מדי? האם יש לנו תקלים בתקשורת בעקבות כך?
    2. תחנת אינסטגרם– תחנה במסגרתה התלמידים יציגו בקבוצות הצגה קצרה (עם תלבושות וכו')- אך יראו כיצד כמה קבוצות יכולות להציג את אותו סיפור, מזוויות שונות, ולהראות אותו שונה לגמרי. מכאן נציף את השאלה- האם כאשר אנו מעלים תמונות לאינסטגרם, הן בהכרח מבטאות את מה 'שעבר' עלינו? או שמא אנו בוחרים לספר את הסיפור בדרך שנראית לנו?
    3. תחנת יומן גוגל– תחנה במסגרת התלמידים יצטרכו למיין רשימת משימות ולבחור לקיים אותן בין 4 אפשרויות שונות – ההורים, האחים, החברים, לבד. התלמידים יצטרכו לעשות זאת בקבוצה, ובכך נאתגר אותם משתי בחינות: א. מבחינה קבוצתית. ב. מבחינת תעדוף. נדון בקצרה בשאלה הזו- כיצד הקבוצה מצליחה להחליט מה נכון ומה לא, וכיצד אנו מתעדפים משימות?
    4. תחנת סיסמא– באמצעות פעילות קלילה של יצירת סיסמא 'אנושית' לפלאפון (על גבי שמשוניות המונחות על הרצפה וחבל הקושר בין התלמידים)- אנו נאתגר את התלמידים ליצור סיסמאות, ולחשוב על השאלה- מדוע יש לנו סיסמאות לפלאפון? מה יש לנו להסתיר בפלאפון? האם יש לנו מה להסתיר שם?
    5. תחנת 'גוגל-פליי'– בתחנה זו נשחק שני משחקים קבוצתיים הלקוחים מעולם ה-ODT. באמצעות המשחקים, אותם נשחק בהתחלה בלי דיבור ולאחר מכן בדיבור, נציף עם התלמידים שתי שאלות: א. אילו אפליקציות אנו בוחרים להוריד לפלאפון שלנו? כיצד אנו בוחרים אותן? ב. כיצד ניתן לשתף פעולה עם חברים בלי לדבר?

     

    לאחר התחנות המדריך יערוך סיכום קצר (כ-10 דקות) עם הקבוצה, יציף איתם את הסוגיות המרכזיות שתפסו אותם, ויחדד את השאלות המרכזיות שעלו בדיונים.

    במהלך הפעילות תפקיד המורה/מדריך הוא להתלוות לקבוצה, לחוות את החוויה שלהם מהצד. אנו ממליצים לרשום נקודות תוך כדי להציף לאחר מכן בקבוצה. בנוסף, המורה/מדריך נדרש לסייע בתחום המשמעת.

    ווצאפ