כמעט כל צוות מכיר את הסיטואציה: ישיבת צוות שגרתית שבה עוברים על נתונים ומשימות והאנשים בקושי מעורבים. זהו פספוס של ממש – מפגש צוות הוא הזדמנות ליצור גיבוש, לחזק את ההיכרות בין חברי הצוות ולהגביר את המעורבות באמצעות פעילויות קטנות ומהנות. שילוב פעילות אינטראקטיבית, אפילו לכמה דקות, יכול “לחמם” את האווירה ולהכניס את כולם למצב רוח משתף ויצירתי. במיוחד בעידן של עבודה היברידית ומרחוק, פעילויות כאלה מסייעות לשבור את הקרח בתחילת המפגש, להפיג מתחים ולהשרות תחושה נוחה שתעודד שיתוף פעולה ותקשורת בין המשתתפים.
פעילויות שוברות קרח
שובר קרח הוא משחק או תרגיל קצר בפתיחת הישיבה שנועד להניע שיחה וליצור אווירה חיובית. פעילות כזו ממריצה את הקבוצה וגורמת לכולם להשתתף מההתחלה, במקום לשבת בשקט ובמבוכה. להלן מספר רעיונות:
משחק הממתקים
פרונטלי: מעבירים קערה עם סוכריות צבעוניות (כמו M&M או Skittles). כל משתתף לוקח כמה סוכריות שרוצה. בהתאם לצבעים, כל אחד עונה על שאלה אישית. למשל: אדום – “מה הספר האהוב עליך?”, ירוק – “מה תוכנית הטלוויזיה המועדפת עליך?”, צהוב – “אם היה לך כוח-על אחד, מה הוא היה?”.
מרחוק: שולחים מראש רשימת צבעים ושאלות תואמות, או משתמשים בגלגל צבעים וירטואלי.
מטרה: היכרות מהירה וקלילה, אווירה חיובית ופתיחות בתחילת המפגש.
שתי אמיתות ושקר אחד
מה עושים? כל משתתף משתף שלוש הצהרות על עצמו – שתיים אמת ואחת שקר – והאחרים מנחשים מהו השקר.
פרונטלי: משחקים בסבב בעל פה.
מרחוק: ניתן לעשות בזום, עם סקר מקוון או בצ’אט.
מטרה: לעודד שיתוף אישי, היכרות מעמיקה וצחוק משותף. מתאים גם לביישנים.
קערת השאלות
פרונטלי: כל משתתף שולף שאלה מקערה ועונה. שאלות לדוגמה: “מה הדבר הכי טוב שקרה לך היום?”, “על איזה פרויקט צד עבדת לאחרונה?”, “מה התחביב האהוב עליך?”
מרחוק: בוחרים מספר אקראי משאלות מוכנות מראש, או מקבלים שאלה מהמנחה.
מטרה: פתיחה רכה לדיון, יצירת עניין הדדי וחיזוק ההיכרות.
מטוסי נייר
פרונטלי: כל אחד כותב עובדה על עצמו על דף, מקפל למטוס וזורק. כל משתתף מרים מטוס של מישהו אחר ומנחש למי הוא שייך.
מרחוק: כל משתתף שולח עובדה על עצמו למנחה בצ’אט פרטי. המנחה מקריא את העובדות, והקבוצה מנחשת למי הן שייכות.
מטרה: שבירת מחיצות ויצירת מעורבות אישית בדרך מקורית ומהנה.
“מי אני?” (ניחוש דמות מסתורית)
פרונטלי: לכל משתתף מוצמד פתק עם שם דמות מפורסמת (בלי שיראה אותו). הוא שואל שאלות של כן/לא כדי לנחש מי הוא.
מרחוק: המנחה שולח לכל אחד דמות בצ’אט פרטי. כל משתתף שואל שאלות בזום עד שינחש. אפשר לחלק לחדרי משנה (breakout rooms).
מטרה: לעודד שיחה בין כל המשתתפים, לייצר אינטראקציה פתוחה ולשבור את השגרה בדרך משחקית ולרוב מצחיקה.
טעימה מכמה מפעילויות הגיבוש שלנו

סדנאות ODT Team Building לעובדים
בונים לכם צוות!

Blitz Team
בליץ טים - פעילות צוותית המבוססת על אתר וחידות, קצב מהיר! אל תמצמצו

משחקי חברה
מחפשים פאן? זו הפעילות שתעיף אתכם באוויר.

Blitz Junior
פעילות בליץ - גם בגרסה צעירה! חידות ומשימות בקצב מהיר

המירוץ אל הדגל
פעילות ציונית המשלבת משחק, תחרותית וחשיבה יצירתית.

אתגר בריחה “הצופן”
קופסאות בריחה קבוצתיות המשלבות חידות מעולות עם אנרגיה גבוהה!

יום גיבוש לצוות קטן
הצוות הוא הלב. הרימו לו ביום שיא בלתי נשכח!

סדנת בנייה בעץ
סדנה ייחודית וחוויתית במסגרתה נבנה עם הקבוצה ציוד אודיטי שיישאר לקבוצה לאחר סוף הפעילות!

פעילויות ומשחקי ODT
פעילות דינמית, חוויתית ומאתגרת, שתגרום לכל הקבוצה שלכם לעבוד יחד!

מתופפים חלומות- סדנת תיפוף בקצב ברזילאי
מתופפים חלומות- סדנת תיפוף בקצב ברזילאי

הרצאות של יואל
שיחות מלאות בדוגמאות מרתקות וכלים מעשיים, במטרה לרתום את הקבוצה להצלחה
פעילויות גיבוש צוות
פעילויות גיבוש מתמקדות בבנייה של שיתוף פעולה, אמון ותחושת צוות מלוכדת. הן לרוב משחקיות ותחרותיות קלות, ומוציאות את המשתתפים מהשגרה הרגילה של העבודה. משחקי גיבוש שוברים את השגרה ומעודדים עובדים לעבוד יחד – לעיתים עם קולגות שאינם רגילים לעבוד עמם – ובכך תורמים לחיזוק ההווי והקשרים בין חברי הצוות. הפעילויות הבאות יכולות להתאים כמקטע בתוך ישיבת צוות, או כפעילות נפרדת במסגרת יום צוות, וניתנות להתאמה לפרונטלי או למקוון לפי הצורך.
אתגר משימות מהיר (“המירוץ למיליון”)
פרונטלי: הצוות מחולק לקבוצות קטנות שמתמודדות עם רשימת משימות קצרות ומשעשעות, אותן צריך להשלים בזמן מוגדר. למשל: להצטלם סלפי קבוצתי ליד חפץ מסוים, לאסוף 3 פריטים אדומים מהמשרד או למצוא אדם מחוץ לצוות עם ידע מסוים.
מרחוק: משימות וירטואליות כמו צילום חפץ מוזר מהבית, מציאת פריט בצבע מסוים, או חידון מידע מהיר עם חיפוש ברשת.
מטרה: להכניס אנרגיה, ליצור שיתוף פעולה ולהוציא את הצוות מהשגרה בדרך קלילה ומהנה.
משחק ציור ותקשורת (“טלפון שבור” בציור)
פרונטלי: זוגות יושבים גב אל גב. אחד מתאר תמונה באופן מילולי והשני מנסה לצייר אותה. אסור להשתמש במילים ישירות – רק תיאורים של צורות, מיקום וגודל.
מרחוק: בזום, שולחים לכל “מתאר” תמונה והוא מתאר אותה לבן הזוג בחדר וירטואלי. הציורים מוצגים בסיום.
מטרה: חידוד תקשורת, הקשבה והעברת מסר בצורה ברורה – בדרך משעשעת שמובילה לציורים מצחיקים ודינמיקה קלילה.
חידון טריוויה לצוות
פרונטלי: הצוות מחולק לקבוצות ומתחרה על שאלות טריוויה מותאמות למקום העבודה או נושאים כלליים. לדוגמה: “כמה מדרגות יש למשרד?”, “מי התחיל לעבוד פה ראשון?”
מרחוק: אפשר להשתמש בכלים כמו Kahoot או Mentimeter לעריכת חידון מקוון שבו המשתתפים עונים דרך המחשב או הטלפון.
מטרה: לעורר ידע משותף, לעודד גאוות יחידה, לשפר את ההיכרות ההדדית ולהעלות חיוך וצחוק.
אתגר “האי הבודד”
פרונטלי: מחלקים לקבוצות ומציגים תרחיש דמיוני – נחתתם על אי בודד ועליכם לבחור 10 פריטים מהרשימה שיעזרו לכם לשרוד. הקבוצות מדורגות לפי נימוקים ושכנוע.
מרחוק: אותו רעיון, אך בעזרת חדרי Breakout בזום ומסמך שיתופי לרישום הבחירות. כל קבוצה מציגה את תכנית ההישרדות שלה בסיום.
מטרה: לפתח חשיבה יצירתית, עבודת צוות, יכולות שכנוע וניהול דיון – דרך משחק מדמה מציאות.
משחק פנטומימה קבוצתי
פרונטלי: מחלקים לשתי קבוצות. בכל סבב, נציג מהקבוצה מציג מושג בפנטומימה (ללא מילים) ושאר הקבוצה מנחשת.
מרחוק: המשתתף עומד רחוק מהמצלמה ומבצע תנועות, או משתמשים בכלים מקוונים כמו ציור בלוח משותף (בדומה ל־Pictionary).
מטרה: לעורר צחוק, לגבש את הצוות, לעודד תקשורת לא-מילולית ולרענן את האווירה במהלך או בסיום ישיבה.
פעילויות מקצועיות המעודדות שיתוף, תקשורת וחשיבה יצירתית
בנוסף למשחקים ולשוברי קרח, אפשר לשלב גם פעילויות בעלות אופי מקצועי יותר במהלך ישיבת הצוות – כאלה שקשורות לתוכן העבודה או לפיתוח מיומנויות, ובד בבד מעודדות את חברי הצוות לשתף מידע, לתקשר בפתיחות ולתרגל חשיבה יצירתית. פעילויות מסוג זה לא רק מעשירות את הידע המקצועי, אלא גם מקדמות יצירתיות, שיתוף פעולה וזרימת מידע בין חברי הצוות. הרעיונות הבאים מתאימים לצוותים בתחומי הייטק, חינוך, שירות ועוד, המעוניינים להפוך את הישיבות למקום של למידה והתפתחות משותפת – עם גרסאות מותאמות לפרונטלי ולמקוון.
הצגת בזק (Lightning Talk) מקצועית
פרונטלי: אחד מחברי הצוות מציג מצגת קצרה של 5-10 דקות בנושא לבחירתו – נושא מקצועי, טכנולוגי, שיטת עבודה או תחום אישי. המציג עומד מול הקבוצה עם מחשב ומקרן, ובסיום מתקיים סבב שאלות קצר.
מרחוק: המציג משתף מסך בפלטפורמת וידאו, מציג את המצגת בזמן מוקצב, ושאלות נשאלות בצ’אט או בקול בסוף ההצגה.
מטרה: לחשוף ידע, תובנות ותחומי עניין אישיים בצוות, לעודד השראה, ולאפשר למשתתפים ללמוד זה מזה באווירה קלילה ולא פורמלית. הפעילות מחזקת שיתוף ידע ומעודדת חיבור בין חברי הצוות.
סיעור מוחות יצירתי מהיר
פרונטלי: המנחה מציג בעיה או שאלה פתוחה, ומחלק את הצוות לקבוצות קטנות. כל קבוצה מקבלת 5-10 דקות לחשוב על כמה שיותר רעיונות, אותם רושמים על פתקים או לוח. בתום הזמן, מציגים את הרעיונות המרכזיים בפני כולם.
מרחוק: משתמשים בלוח שיתופי מקוון או מחלקים לחדרי Breakout. כל קבוצה רושמת רעיונות בגיליון שיתופי, ולאחר מכן משתפים במליאה.
מטרה: לעודד יצירתיות ושיתוף פעולה. התרגיל מפחית חסמים, מאפשר שיתוף גם מצד משתתפים שקטים יותר, ומחזק את תחושת התרומה של כל אחד לפתרון בעיות.
משחק תפקידים (סימולציה מקצועית)
מהות הפעילות: תרגול כישורי תקשורת והתמודדות בסיטואציות יומיומיות מהעבודה, בסביבה בטוחה ותומכת.
פרונטלי: בוחרים תרחיש מעולם העבודה (כמו שיחת משוב, ריאיון עבודה, טיפול בתלונה) ומבצעים סימולציה מול הקבוצה. אפשר גם לחלק לזוגות או שלשות שכל אחת מהן מתרגלת תרחיש אחר ומשתפת בתובנות לאחר מכן.
מרחוק: המשתתפים מחולקים לחדרי Breakout, כל קבוצה מקבלת תרחיש ומגלמת אותו בשיחה פרטית. לאחר מכן משתפים את כלל הצוות במסקנות.
מטרה: לתרגל אמפתיה, הקשבה ותגובה בסיטואציות מאתגרות. התרגיל מחזק ביטחון אישי ומעודד למידה הדדית דרך ניסיון, התנסות וניתוח משותף של תגובות והתנהגויות.
אתגר “שימושים בלתי שגרתיים”
מהות הפעילות: משחקון שמאתגר את החשיבה היצירתית על ידי מציאת שימושים לא צפויים לחפצים מוכרים.
פרונטלי: מוצג חפץ יומיומי כמו עיפרון או קופסת נעליים, והקבוצות כותבות שימושים יצירתיים ככל האפשר. אפשר להפוך את זה לתחרות קבוצתית – כל קבוצה מקריאה בתורה שימוש אחר, עד שאוזלים הרעיונות.
מרחוק: כל המשתתפים כותבים בצ’אט או במסמך שיתופי שימושים לחפץ שהוצג, תחת טיימר של 3-5 דקות. לאחר מכן מקריאים, צוחקים ובוחרים את ההצעות המקוריות ביותר.
מטרה: לעודד חשיבה “מחוץ לקופסה”, לשחרר חסמים יצירתיים, ולהכניס מרץ חיובי לדיון. זוהי דרך מצוינת להפעיל את הדמיון לפני סיעור מוחות או קבלת החלטות.
פתרון בעיה בצוות (Case Study)
מהות הפעילות: תרגול חשיבה ביקורתית, ניתוח מקרים וקבלת החלטות בצוות.
פרונטלי: המנחה מציג מקרה מבחן קצר (מציאותי או מדומה), לדוגמה: “לקוחות מתלוננים על עיכוב – מה עושים?” או “שתי גישות לפרויקט – איזו עדיפה?”. הקבוצה מתחלקת ל־3–5 משתתפים בכל תת־קבוצה, וכל קבוצה דנה ומנסחת פתרון או המלצות. לאחר מכן מציגים בתורם את התובנות.
מרחוק: שולחים את תיאור הבעיה מראש או בתחילת הפגישה. המשתתפים מתחלקים לחדרי Breakout ודנים בתרחיש, תוך רישום בגיליון משותף. בסיום, נציג מכל קבוצה משתף את הפתרון עם כולם.
מטרה: לפתח עבודת צוות תוך כדי פתרון בעיות אמיתי. הפעילות מדמה קבלת החלטות תחת לחץ, מעודדת הקשבה, שיתוף פעולה, פרגון וביקורת בונה. לאורך זמן, תרגילים כאלה תורמים ליצירת תרבות צוותית פתוחה ויעילה יותר.